Online Marketing Tips til lokale ejendomsmæglere

Kunstzonen.dk: Bolig- og designmagasin ←  > Artikler >  Online Marketing Tips til lokale ejendomsmæglere
0 Comments

Ejendomsmæglere ved at de skal bruge online markedsføring til at tiltrække boligkøbere på dagens markedsplads. Der er en bevægelse væk fra gammeldags taktik som avisannoncer og løbesedler mod moderne praksis som sociale medier. Dine muligheder som ejendomsmægler for at skille sig ud i mængden vokser kun for hvert år, der går.

 

Lad os se på nogle måder at maksimere det afkast, du får af din digitale markedsføring, hvis du er ejendomsmægler.

Optimer din ejendomshjemmeside og gør den mobilvenlig

Du skal købe en professionel hjemmeside – hvorfor? Et websted giver dig fuld kontrol over dit brandimage og giver dig mulighed for at fremvise dit arbejde uden at skulle stole på en andens platform (som Facebook). Din hjemmeside bør indeholde kontaktoplysninger for forespørgsler om køb eller salg af bolig sammen med udtalelser fra tilfredse kunder.

 

Din hjemmeside er grundlaget for din digitale marketingstrategi, så det er vigtigt at optimere det til søgemaskiner og købere. Sørg for, at din hjemmeside også er mobilvenlig. Ejendomswebsteder skal være responsive, så de fungerer godt på telefoner og tablets samt stationære og bærbare computere.

 

Opret profiler på ejendomskataloger

Ejendomskataloger er et godt sted at markedsføre dine tjenester og forbinde med potentielle kunder. Ejendomkataloger er websteder, der viser ejendomme til salg i et bestemt område. De giver brugerne mulighed for at søge i boliger efter beliggenhed, pris, antal soveværelser og badeværelser osv.

 

Brug sociale medier til at komme i kontakt med potentielle kunder

Sociale medieplatforme såsom Facebook, Twitter og LinkedIn er fremragende websteder til at forbinde med potentielle ejendomskunder og få dit navn frem foran folk der leder efter en mægler. De giver dig også mulighed for at komme i kontakt med andre relevante parter, såsom bygherrer, banker og realkreditmæglere, så du kan dele ideer om, hvordan du markedsfører dine tjenester og tiltrækker nye kunder. Det er svært at administrere for mange sociale medieplatforme samtidigt, især hvis du er en travl ejendomsmægler. Vælg en eller to, som du er mest tryg ved.

 

Sociale medier er en væsentlig del af enhver moderne marketingkampagne, fordi den giver dig mulighed for at nå ud til flere mennesker til en lavere pris end traditionelle annonceringsmetoder. Men hvis du bruger sociale medier forkert, kan det skade din virksomhed frem for at hjælpe den. Sørg for, at du ved, hvordan hver platform fungerer, før du hopper ind i kampen uden nogen forberedelse eller planlægning.

 

Fokuser på at få anmeldelser

Anmeldelser er en fantastisk måde for folk at se, hvordan andre føler om dig og dine tjenester. De giver potentielle kunder en idé om, hvordan det er at arbejde med dig. Det gør det nemmere for dem at træffe en informeret beslutning om, hvem der skal være deres næste ejendomsmægler.

 

Hvordan kan du få anmeldelser? Vær aktiv på sociale medier. Sociale medier er en af ​​de bedste måder at få flere anmeldelser på, fordi du kan interagere direkte med dine kunder. Hvis de har en god oplevelse med dig, er der meget større sandsynlighed for, at de giver dig en anmeldelse på Facebook, Twitter eller LinkedIn.

Det er også vigtigt at bruge din hjemmeside til blogs. Hvis du ikke har tid eller interesse i selv at skrive indholdet, er der webbureauer som kan skræddersy en blog specifikt til ejendomsmæglere. Du kan også hyre nogen til at skrive blogindlæg for dig. Men hvis du har tid, vil det at skrive dine egne blogindlæg tilføje et autentisk element til dine indlæg og hjælpe med at danne en stærkere forbindelse med dine læsere.